15.08.- Apicultura

A cría d’abellas era úa actividá fundamental nos concellos del occidente asturiano. El mel consumíase como alimento, sobre todo nel brao, e tamén como melecía. Amáis era un regalo apreciao que se brindaba como señal de boa vecindá e p’agradecer favores. A cera vendíase a os cereiros que, procedentes d’Ancares (Lión), recorrían el territorio comprándola polas casas.

Os trobos fabricábanse con un tronco vaciao, cuatro trabas ou corcho, e puíanse al pé das casas e nos cortíos, construccióis circulares con cercao de pedra pa defender os colmiales dos osos, dos que pode verse un exemplo nel propio Museo. Na cría d’abellas intervéin, ademáis dos trobos, ferramentas e tarecos variaos: trobos fabricaos con arna d’escornella (Sorbus aucuparia) pa cazar enxames, esmelgadoras pa esmelgar ou cortar as ceras nel colmial, trobos del mel ou troncos vaciaos con base e tapa unde se guarda el mel, prensas pa estrumar e limpar a cera… Pa fabricar as velas usábanse moldes bivalvos e recipientes de madera unde se metía a mecha na cera líquida.